Izvoz Izdelkov in storitev

Objavljeno: (Posodobljeno: )

Ste na točki, ko je vaša edina možnost za širitev poslovanja, da pričnete izvažati ?

Želite svoje poslovanje razširiti na nove EU trge, pa niste prepričani kako? Potem je najbrž čas za business development !  Business development (slovensko : Razvoj Poslov) je storitev iskanja novih trgov / kupcev / partnerjev in ustvarjanje dolgoročnega sodelovanja pri prodaji vaših tehnoloških izdelkov /storitev.

Recimo, da ste že izvažali v Zahodno Evropo in ste trenutno pred odločitvijo za predstavitev vašega novega izdelka za novo panožno industrijo, kjer nimate vzpostavljenega ustreznega kanala. Potem se boste najbrž želeli udeležiti strokovnega dogodka iz te za vas nove panoge, kjer bi poskusili pridobiti prve kontakte in preveriti, katero podjetje v panogi bi bilo primeren potencialni partner za vas. Če se odpravite na dogodek nepripravljeni najbrž ne boste imeli prevelikih pričakovanj na poti domov. Če pa se obiska panožnega dogodka lotite s popolno pripravo, potem vam zagotavljamo, da boste domov prišli s pravimi odgovori. Za to pa so potrebne business development izkušnje.

Foto:www.pexels.com

Primer: Srednje veliko slovensko podjetje je najelo zunanjo Business development storitev DAJMO za določen čas, z jasnim ciljem : pridobiti nove kontakte iz specifične panoge in morda pridobiti tudi že prva, testna naročila za izdelke. Z lastnikom in direktorico tega podjetja smo se dogovorili za aktivnosti, ki so vključevale skupen obisk največjega panožnega dogodka v Nemčiji. Na obisk smo se ustrezno pripravili in se odpravili na pot. Na dogodku smo se razkropili in vsak si je dogodek ogledal s svojimi očmi. Tu moram poudariti, da je bil tipičen način razmišljanja lastnika in direktorice o tem, kaj počne ta branža in kako se drugi lotijo izdelave produktov. Sam pa sem po principu DAJMO že imel dogovorjena srečanja s potencialnimi partnerji, ki sem jih pred tem ustrezno pripravil. Rezultat na koncu dneva je bil, da smo odšli domov s tremi novimi potencialnimi partnerji in konkretnim zahtevkom za izdelavo testnega vzorca za enega od njih.

Seveda pa ni pomembna samo prava predriprava, pomembna je tudi avtonomnost osebe, ki opravlja nalogo razvijalca poslov – (business development). Imeti mora pravo mešanico tehnoloških in poslovnih znanj, prepričljiv motivacijski nastop, znanje jezikov, poznavanje lokalne kulture okolja v katerem se nahaja……
Pomembna lastnost teh oseb je tudi, da so nenehno v iskanju novega, nenehno v primerjanju in razmišljanju, kdo je lahko prava potencialna tarča, ki ima potencial da postane dolgoročni partner vašega podjetja..

Vsekakor imajo “business developerji” profil vztrajnega lovca, ki vedno znova presenetijo z novim “plenom” za vaše podjetje.

Man and Woman Shaking Hands
Foto: www.Pexels.com